Page 9 - فصلنامه فرهنگی- خبری شماره 8
P. 9

‫شماره هشتم‪ :‬تابستان ‪1399‬‬

‫با بنیاد ایران‌شناسی‬          ‫ ◙حضور معاون پژوهشی بنیاد ایرا ‌نشناسی‬
                         ‫در جلسه تبیین سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری‬

                                                                             ‫مطالعـه و تدویـن پی ‌شنویـس سـند‬

                                                                             ‫راهبـردی هویـت برند ملی گردشـگری‬

                                                                             ‫کـه از قریـب بـه دو سـال گذشـته بـا‬

                                                                             ‫بهر‌هگیـری از نقط ‌هنظـرا ‌ت نخبـگان‪،‬‬

                                                                             ‫اسـتادان و صاح ‌بنظـران عرصـه‬

                                                                             ‫گردشـگری‪ ،‬میرا ‌ثفرهنگـی‪ ،‬تاریـخ‪،‬‬

                                                                             ‫هنـر و ادب کشـور در دسـتور کار‬

                                                                             ‫وزارت میرا ‌ثفرهنگـی‪ ،‬گردشـگری‬

                         ‫و صنای ‌عدسـتی قـرار داشـته اسـت‪ ،‬پـس از طـی مراحل ضمـن ایجـاد فرصت‌هـای شـغلی‪ ،‬درآمدهای مـردم را‬

                                                   ‫متعـدد کارشناسـی و تلفیـق نظـرات مختلف جهـت ارائه نیـز افزایـش دهد‪.‬‬

                         ‫بـه عال ‌یتریـن نهادهـای تصمی ‌مسـاز اجرائـی و فرهنگی معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از دیدگاه مقام‬

                         ‫کشـور و نهایتـ ًا احراز جایگاه شایسـته خود بـرای معرفی معظم رهبری نسبت به صنعت گردشگری و ترسیم‬

                         ‫در سـطوح ملی و بی ‌نالمللـی‪ ،‬نیازمند معارفه و شناسـاندن هدف‌گذاری جذب سالانه بیست میلیون گردشگر به کشور‬

                         ‫مزایـا و محاسـن بسـیاری اسـت‪ .‬در این راسـتا معرفی و بر اساس سند چشم‌انداز‪ ،‬خاطرنشان کرد‪ :‬دیدگاه حمایتی‬

                         ‫ارائـه گـزارش اقدامـات انجام یافتـه دلایل انتخـاب لوگو مقام معظم رهبری به صنعت گردشگری می‌تواند تا حد‬

                         ‫و شـعار برنـد ملـی گردشـگری به معـاون اول ریاسـت زیادی مسیر توسعه گردشگری را هموار ساخته و موانع را‬

                         ‫جمهـوری‪ ،‬در تاریـخ ‪ 22‬شـهریورماه صـورت پذیرفت‪ .‬از پیش‌روی بردارد‪ .‬ایشان تأکید کرد‪ :‬تدوین پی ‌شنویس‬

                         ‫دکتر جهانگیری در این جلسـه با اشـاره بـه ویژگ ‌یها سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری ایران توسط‬

                         ‫و جاذب ‌ههـای متعـدد گردشـگری ایـران گفت‪ :‬ایـران از وزارت میراث‌فرهنگی‪ ،‬گردشگری و صنای ‌عدستی نشان‬

                         ‫ویژگ ‌یهـای منحص ‌رب ‌هفـرد تمدنـی و تاریخـی برخوردار م ‌یدهد که این وزارتخانه برای آینده گردشگری کشور‬

                         ‫اسـت و بسـیاری از گردشـگران جهان علاق ‌همند هستند از طرح و برنامه دارد که این تلاش جای قدردانی دارد‪.‬‬

                         ‫طبیعـت‪ ،‬جنگ ‌لها‪ ،‬سـواحل و سـایر جاذب ‌ههـای مذهبی‪ ،‬در این جلسه وزیر میرا ‌ثفرهنگی‪ ،‬گردشگری و‬

                         ‫صنایع‌دستی با اشاره به تدوین پی ‌شنویس سند راهبردی‬  ‫تاریخـی وتمدنی ایـران بازدید کنند‪.‬‬

                         ‫وی بـا تأکیـد بر اهمیت توسـعه صنعت گردشـگری هویت برند ملی گردشگری ایران‪ ،‬تصریح کرد‪ :‬برای‬

                         ‫در ایـران تصریـح کـرد‪ :‬امروز که کشـور بـا محدودیت تدوین این سند با تعداد زیادی از اساتید‪ ،‬صاح ‌بنظران و‬

                         ‫درآمدهـای ارزی و تحریـم فـروش نفت مواجه اسـت‪ ،‬متخصصین عرصه فرهنگی‪ ،‬ادبی و تاریخی کشور مشورت‬

                         ‫توسـعه گردشـگری و درآمدهای حاصـل از این صنعت شده و تلاش شده است که سندی جامع و مناسب برای‬

                         ‫می‌توانـد بخشـی از نیازهـای ارزی را مرتفـع کـرده و معرفی مناسب گردشگری ایران تدوین شود تا به‌عنوان‬

                      ‫‪7‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14