Page 30 - فصلنامه فرهنگی-خبری شماره 5
P. 30

‫شماره پنجم‪ :‬پائیز ‪1398‬‬

     ‫ ◙تهیه مستند «شهر آشوب» با همکاری علم ‌ی‬                          ‫رسـیدن بـه عدالـت جنسـیتی م ‌یباشـیم‪،‬‬       ‫با بنیاد ایران‌شناسی‬
                ‫شعبه آذربایجان‌غربی‬                                    ‫بنیـاد ایرا ‌نشناسـی مناسـب دیـد تـا بـ ‌ه‬
                                                                       ‫مناسـبت ولادت حضـرت فاطمـه زهـرا‬
‫مستند شهر آشوب روایتی تاریخی درباره بازار ارومیه به کارگردانی‬          ‫(س) و بزرگداشـت مقـام زن همایشـی را‬
‫بهنام رض‌ازاده‌است که به بیان سرگذشت و اتفاقات پیش‌آمده در این بازار‬   ‫بـا عنـوان جایـگاه زن در تمـدن ایـران و‬
‫م ‌یپردازد‪ .‬این مستند ‪ 35‬دقیقه‌ای با همکاری علمی بنیاد ایرا ‌نشناسی‬    ‫اسـام ترتیـب دهـد و در آن از صاحبـان‬
                                                                       ‫اندیشــه در حوز‌ههــای گوناگــون امــور‬
    ‫شعبه آذربایجان‌غربی و صدا و سیمای استان در حال تدوین است‪.‬‬          ‫زنــان دعــوت ب ‌هعمــل آورد تــا بــه‬
                                                                       ‫ارائـه آخریـن پیشـنهادات و راهکارهای‬
 ‫ ◙جلسات دفاع از پایا ‌ننامه دانشجویان كارشناس ‌یارشد‬                  ‫خـود در معرفـی صحیـح نقـش زنـان در‬
                                                                       ‫جامعـه و نیـز رفـع تبعی ‌ضهای جنسـیتی‬
‫در پایان نیمسال دوم‪ ،‬پانزده جلسه دفاع از پایا ‌ننامه کارشناس ‌یارشد‬    ‫و موانـع حقوقـی‪ ،‬بـر اسـاس معیارهـای‬
‫با حضور استادان راهنما و مشاور‪ ،‬اساتید داور و مدیرگرو‌ههای‬
‫آموزشی به‌عنوان نماینده تحصیلات‌تكمیلی برگزار شد‪ .‬فهرست عناوین‬              ‫ایرانـی و اسـامی پرداختـه شـود‪.‬‬
‫پایا ‌ننام ‌هها نمایانگر تنوع موضوعی و حوز‌ههای دانشی در رشته‬          ‫ایــن همایــش دارای فراخــوان‬
                                                                       ‫ارسـال مقالـه در سـه محـور اصلـی بـا‬
                      ‫ایران‌شناسی و واحد تحصیلات‌تکمیلی است‪.‬‬           ‫موضو ‌عهــای جایــگاه زن در آفرینــش‬
‫*آیدا اقتداری؛ بررسی نس ‌بنامه نوع انسان در ایران قبل و بعد از اسلام؛‬  ‫و تکویــن؛ نقــش زنــان در عرص ‌ههــای‬
‫*زهره احمد ‌یپور؛ تاریخ فرهنگی اجتماعی زرتشتیان کرمان با‬               ‫اجتماعـی و اقتصـادی و زنـان و مطالعات‬
                                                                       ‫آیند‌هپژوهـی در عرصـه علـم و فنـاوری‬
                      ‫تأکید بر آغاز صفویه تا انقلاب اسلامی؛‬            ‫در کشــورهای اســامی و کشــورهای‬
‫*زینب شبان ‌یبروجنی؛ بررسی و شناخت کارگاه‌های نسخ ‌هپردازی و‬
                                                                                          ‫غربــی م ‌یباشــد‪.‬‬
                               ‫نسخ ‌هآرایی در دوره صفویه؛‬              ‫مهلــت ارســال چکیــده مقــالات‬
‫*سیده آزاده فکرآزاد؛ بازشناسی الگوهای رفتاری مرتبط با سلامت‬            ‫جهـت شـرکت در همایـش تـا پانزدهـم‬
‫و سبک زندگی در جامعه ایران دوران اسلامی (مطالعه موردی‪ :‬از‬              ‫د ‌یمـاه و مهلـت ارسـال اصـل مقـالات‬
                                                                       ‫تـا ‪ ۱۵‬بهم ‌نمـاه سـال جـاری م ‌یباشـد‪.‬‬
                                    ‫صفویه تا پایان قاجار)؛‬             ‫علاق ‌همنــدان جهــت کســب اطلاعــات‬
‫*غفور فتحی؛ فرهنگ و آداب و رسوم ایل بهمئی از اوایل قاجار تا‬            ‫بیشـتر م ‌یتواننـد بـا دبیرخانـه همایـش‬
                                                                       ‫بــا شــمار‌ههای ‪ ۰۲۱-۸۸۶۰۸۷۷۹‬و‬
                                       ‫پایان دوران پهلوی؛‬              ‫‪ 9103167017‬تمــاس بگیرنــد و یــا بــا‬
‫*فرخنده امیری؛ تدوین درسنامه فرهنگ ایرانی بر پایه قصه‌های‬              ‫رایانامــه «‪ »of.pr@iranology.ir‬مکاتبــه‬

                              ‫عامیانه برای غیر فارس ‌یزبانان؛‬                                       ‫نماین ـد‪.‬‬
‫*فروغ رضائ ‌یفر؛ بررسی تاریخی اخلاق در جامعه زرتشتی ایران پیش‬

  ‫از اسلام بر اساس نظام پاداش و پادافره در کتاب ارداویرا ‌فنامه؛‬
       ‫*مجید گودرزی؛ ت ‌کنگاری منطقه شراء با تأکید بر تاریخ؛‬

‫*محمد گودرزی؛ نسخ ایرانی و بررسی تطبیقی ویژگ ‌یها و سب ‌کهای‬
                                                     ‫آن؛‬

      ‫*مرضیه راشدی؛ بررسی آئین نذر در بین اعراب خوزستان؛‬

                                                                                                                   ‫‪28‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35