Page 9 - فصلنامه فرهنگی - خبری شماره دوازدهم
P. 9

‫شماره دوازدهم‪ :‬تابستان ‪1400‬‬

‫با بنیاد ایران‌شناسی‬                               ‫ ■واحد آموزش و تحصیلات‌تکمیلی‬

                           ‫ارتباط با مسـئولین و مدیران و کارشناسـان آموزشـی‬              ‫ ■برنامه‌ریزی آموزشی‬
                           ‫دانشـگاه از طریق سیسـتم اتوماسـیون اداری و گلستان‬
                           ‫و سـامانه آموزشـی دانشـگاه هماهنگی‌هـای لازم‬         ‫در جلسات غیرحضوری شورای تحصیلات‌تکمیلی‪،‬‬
                           ‫جهـت انجـام امـور آموزشـی در تحصیلات‌تکمیلی را‬       ‫برنامه نیمسال اول ‌تحصیلی تدوین شد و به روال‬
                                                                                ‫سال‌های گذشته پس از اخذ مجوز تدریس اساتید از‬
                                                               ‫انجـام دادند‪.‬‬    ‫ریاست محترم بنیاد ایران‌شناسی نسبت به کسب تأییدیه‬
                           ‫جلسـات شـورای تحصیالت‌ تکمیلـی بنیـاد‬
                           ‫ایران‌شناسـی نیـز به‌طـور منظـم‪ ،‬جهـت بررسـی و‬                 ‫هیئت جذب دانشگاه شهید‌بهشتی اقدام شد‪.‬‬
                           ‫تصمیم‌گیـری امـور آموزشـی شـامل‪ :‬برنامه‌ریـزی‪،‬‬       ‫همچنیـن هماهنگی‌هـای لازم بـا اسـاتید و دعوت‬
                           ‫ارائـه دروس‪ ،‬معرفـی اسـاتید‪ ،‬موضـوع پایان‌نامه‌هـا‪،‬‬  ‫جهـت تدریـس غیرحضـوری انجـام و دعوتنامه‌هـای‬
                           ‫امـور دانشـجویی و غیـره به‌صـورت غیرحضـوری‬
                           ‫در شـبکه هـای اجتماعـی و بـه روش‌هـای مختلـف‬                    ‫همـکاری به‌صـورت ایمیل ارسـال شـد‪.‬‬
                                                                                ‫در دوران همه‌گیـری بیمـاری منحـوس کرونـا و‬
                                                               ‫برگزار شـد‪.‬‬      ‫عـدم برگـزاری کلاس‌هـای حضـوری‪ ،‬پی‌گیری‌های‬
                                                                                ‫آموزشـی و هماهنگـی بـا اسـاتید در خصـوص‬
                                      ‫ ■بازنگری دروس‬                            ‫برگـزاری غیرحضوری کلاس‌هـا و امتحان‌ها‪ ،‬ارسـال‬
                                                                                ‫اطلاعیه‌هـای مربـوط‪ ،‬از طریـق ایمیل‪ ،‬پیـام گروهی‬
                           ‫به‌روزرســانی و بازنگــری ســرفصل دروس ســه‬
                           ‫گرایــش تاریــخ‪ ،‬عمومــی‪ ،‬فرهنگ‌مــردم‪ ،‬آداب‬                               ‫و تمـاس تلفنـی انجام شـد‪.‬‬
                           ‫و رســوم و میراث‌فرهنگــی کارشناسی‌ارشــد‪،‬‬           ‫بازنگـری برنامه درسـی و تعریـف درس «تاریخچه‬
                           ‫پــس از کســب مجــوز از ریاســت بنیــاد‌‪ ،‬برمبنــای‬  ‫زبان‌هـای ایرانـی» بـه جـای درس بـدون سـرفصل‬
                           ‫بازنگــری ســال‌های ‪ 1393‬و ‪ 1398‬بــا همــکاری‬        ‫«مباحـث ویـژه» در برنامـه درسـی دانشـجویان‬
                           ‫اعضــای هیئت‌علمــی همــکار بنیــاد و نظــارت‬        ‫کارشناسی‌ارشـد‪ ،‬پـس از کسـب مجـوز از ریاسـت‬
                           ‫اعضـای شـورای آموزشـی‪ ،‬آقـای دکتـر بهـرام‌زاده‬       ‫محتـرم بنیاد ایران‌شناسـی در گروه انجام شـد و با طرح‬
                           ‫و خانم‌هـا دکتـر زرشـناس و دکتـر طاحونـی انجـام‬      ‫در کمیسـیون آموزشـی حـوزه دانشـی علوم انسـانی و‬
                                                                                ‫شـورای آموزشـی دانشگاه شـهید بهشـتی و تأیید این‬
                                                ‫و بــه دانشــگاه ارســال شــد‪.‬‬
                                                                                     ‫شـوراها جهـت اجـرا از مهـر ‪ 1400‬ابلاغ شـد‪.‬‬
                      ‫‪7‬‬
                                                                                           ‫ ■برگزاری جلسات‬

                                                                                ‫در نیمسـال دوم ‌‪ 1399‌ -1400‬مدیـر و‬
                                                                                ‫کارشناسان‌آموزشـی تحصیلات‌تکمیلـی با شـرکت‌ در‬
                                                                                ‫جلسـات غیرحضوری «شـورای آموزشـی دانشگاه» و‬
                                                                                ‫«کمیسـیون‌های آموزشـی حوزه دانشـی علوم انسـانی‬
                                                                                ‫و رفتـاری‪ ،‬علـوم اجتماعـی و حقـوق» و همچنیـن‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14