Page 44 - فصل‌نامه فرهنگی-خبری شماره 7
P. 44

‫شماره هفتم‪ :‬بهار ‪1399‬‬

‫و تاریخـی ایـران» در ایـن دوره ارائـه شـده اسـت در پایان ضمن تشکر از سرکار جهت زمانی که‬                     ‫مصاحبه‬

‫کــه در صــورت تصویــب در واحــد تحصیــات برای این گفتگو گذاشتید‪ ،‬خواهشمند است اگر مطلب یا‬

‫سخنی با مخاطبان این نشریه دارید بیان بفرمایید‪.‬‬  ‫‌‌تکمیلــی اجرایــی خواهــد شــد‪.‬‬

‫در کلام آخر روی سخنم با دانشجویان عزیز‬

                          ‫نحـوه تعامل بنیاد ایرا ‌نشناسـی ب ‌هعنوان نخسـتین ایرا ‌ن‌شناسی است‪:‬‬

               ‫مرکز و قطـب فعالی ‌تهـای این حوزه با سـایر مراکز همه عالم ت ‌ن‌اند و ایران دل‬

‫نیست گوینده زین قیاس خجل‬                        ‫دانشـگاهی کـه رشـته ایرا ‌نشناسـی دارنـد‪ ،‬چگونـه‬
                                                ‫اسـت و آیـا اساسـ ًا در این حـوزه همـکاری ویژ‌های‬
‫(نظامی گنجوی)‬

‫«شــناخت ایــران و شناســاندن آن» هــدف اصلــی‬  ‫صـورت م ‌یگیرد؟‬

‫تفاهم‌نامـه همـکاری بـا دانشـکده مطالعـات ماســت‪ .‬لازمــه اصولــی چنیــن شــناختی‪ ،‬حفــظ‬

‫جهـان‪ ،‬مجـری دوره دکتری ایران‌شناسـی در دانشـگاه تعــادل میــان دو مؤلفــه «دوس ‌ت‌داشــتن» و «نــگاه‬

‫تهـران بـه امضـا رسـیده اسـت‪ .‬این طـرح عمدتـ ًا بر علمـی» اسـت‪ .‬افـراط و تفریـط در هـر یـک از ایـن‬

               ‫همکار ‌ی‌هـای دو جانبـه در تهیـه و مبادلـه منابـع مؤلف ‌ه‌هــا راه بــه ترکســتان اســت‪.‬‬

‫کتابخانـ ‌ه‌ای و پژوهشـی اسـت‪ .‬همکار ‌ی‌هـا بـا سـایر ایــران مــا از پــس هزار‌ه‌هــای تاریــخ بــا پشــت‬

‫دانشـگاهها به‌صـورت مـوردی و بـا حضـور اسـاتید سرگذاشـتن سـخت ‌ی‌های بسـیار بـه دسـت مـا رسـیده‬

‫همکار و مدرسـان دور ‌ه‌هـای ایران‌شناسـی و تبادل‌نظر و مـا وظیفـه داریـم بـا روش تعاملـی پیشـینیان‪ ،‬ایران‬

‫د ‌ر‌خصـوص مباحث درسـی و پژوهشـی برقرار اسـت‪ .‬یکپارچـه را بـه آینـدگان تحویـل دهیـم‪.‬‬

                                                                                                            ‫‪42‬‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49